Кошик
2 відгуків
ТОВ "Адресат"
+380961347434
+380661347434
Кошик

Використання входу S2 Fibaro Dimmer2 для активації сцен користувача

   У модуля FIBARO Dimmer 2 (та й не тільки у нього, про це пізніше), є цікава можливість використовувати входи S1 і S2 не тільки для керування навантаженням, підключеним безпосередньо до модуля чи для управління іншими пристроями, підключеними по асоціації, а й для активації сцен користувача! Причому, що дуже важливо, можна відслідковувати не просто натискання на кнопку, підключену до входу, але так само подвійне, потрійне натискання на кнопку або її довге утримання, що в свою чергу сильно розширить функціональність системи автоматизації.

   Найзручніше використовувати вхід S2, на відміну від S1. Його можна використовувати абсолютно незалежно від навантаження, підключеного до Fibaro Dimmer 2. Таким чином, встановивши двоклавішний вимикач замість одноклавішного, можна використовувати першу клавішу за класичною схемою для управління безпосередньо підключеною до димера лампочкою (увімкнути - більш яскраво - менш яскраво - вимкнути), а за допомогою другої клавіші, наприклад, сценою задавати точне значення яскравості, наприклад, 50%.

   За роботу даної функції, в модулі FIBARO Dimmer 2 відповідає параметр 28. Оскільки, використання цього параметру збільшує навантаження на мережу Z-Wave, він за замовчуванням вимкнений (значення 0). З огляду на цей факт, не вмикайте його без зайвої необхідності. Хоча ми не помічали жодного уповільнення роботи системи автоматизації з включеним параметром на декількох димерах в мережі.

   Крім параметра 28, для нормальної роботи повинен бути змінений параметр 26 (відключено використання входу S2 для управління підключеною до диммера навантаженням):

Також має бути змінено параметр 20, який визначає тип вимикача, підключеного до входів S1 та S2:

   В усіх наших проектах ми рекомендуємо використовувати вимикачі саме "дзвінкового" типу (momentary switch), це у всіх сенсах практичніше і зручніше.

Схема підключення модулів.
   Продемонструємо використання входу S2 для активації сцен (scene activation) на прикладі схематичного стенду. Одна частина схеми (верхня) - класичне підключення FIBARO Dimmer 2 спільно з Двоклавішний вимикачем і навантаженням у вигляді лампи розжарювання. Друга частина схеми (нижня) - реле FIBARO Switch 1x2.5, не підключене до вимикача, але навантажене лампою розжарювання.

   Завдання полягає в тому, щоб клавішею, підключеної до входу S1 димера, керувати лампою розжарювання, підключеною до нього ж. А за допомогою клавіші, підключеної до входу димера S2 - вмикати або вимикати лампу, підключену до реле, яка може бути розташована, припустимо, взагалі в іншій кімнаті і не має власного вимикача.

Код сцени для обробки активації входів димера S1 та S2 на мові Lua:

--[[

%% properties

1611 sceneActivation

%% globals

--]]

-- для димера потрібно налаштувати такі параметри (асоциації не чіпаємо):

-- 20 = 0

-- 26 = 0

-- 28 = 1

local dimmerID = 1611 -- ID димера

local lightID = 10 -- ID реле, що буде вмикатися по входу S2 димера (світло в іншій кімнаті)

local scene = fibaro:getValue(dimmerID, 'sceneActivation') -- зчитуємо подію

fibaro:debug(scene); -- для розуміння значення при тому чи іншому натисканні кнопки

if (scene == '26') then

-- якщо натиснули одноразово S2, то вмикаємо світло якщо вимкнено

-- вимикаємо якщо увімкнено світло з допомогою реле lightID

if (fibaro:getValue(lightID, 'value') == '0') then

fibaro:call(lightID, 'turnOn')

   else

     fibaro:call(lightID, 'turnOff')

     end

end

 

   Сцена починає виконуватися, коли спрацьовує тригер sceneActivation у пристрої з ID 1611 (другий рядок коду) - в нашому випадку це димер. Тобто тригер, що викликає сцену, як би говорить нам: "щось натиснули на пристрої №1611", але поки не зрозуміло яку клавішу і як саме і нам далі це потрібно визначити. Зберігаємо код події в змінній scene та розбираємо його. Натискаючи клавіші різним способом (одноразове, подвійне, потрійне, довге натискання), експериментально можна визначити код кожного конкретного натискання, виводячи його через fibaro: debug (scene). У нашому прикладі, код "26" відповідає одноразове натискання клавіші, підключеної до входу S2 (а, наприклад, подвійного натискання відповідає код "24"). Після того, як ми знаємо коди подій, створюємо просту умову (або набір умов), виходячи з яких, обробляємо те чи інше натискання. У нашому прикладі, при активації входу S2 димера, ми, в залежності від поточного стану реле (ID 10), або включаємо лампу, підключену до нього, або вимикаємо її.

   Окрім FIBARO Dimmer 2, активація сцен (параметр Scene Activaton) доступна  також в FIBARO Door/Window SensorFIBARO Universal Binary Sensor и FIBARO Roller Shutter 2.

Інші статті